• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش سازهای ایرانی

در آموزشگاه موسیقی معمولا هم سازهای غربی و هم سازهای ایرانی در کنار یکدیگر آموزش داده می شوند. آموزش سازهای ایرانی در آموزشگاه ها معمولا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موسیقی ایرانی و زیبایی های آن در کنار سازهایی ایرانی است که موجودیت پیدا می کند از این رو حفظ ، اشاعه و آموزش آنها همیشه در جایگاه خاصی قرار می گیرد.

جدای از اصالت و زیبایی هایی که موسیقی ایرانی دارد ، توجه به فرهنگ و ریشه موسیقی در کشورمان نیز بسیار حائز اهمیت است و باید بدان توجه داشت.

آموزش سازهای ایرانی در آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت

سازهای ایرانی بسیارند و همگی آنها نیز بخش هایی از زیبایی موسیقی ایرانی را بروز می دهد ولی معمولا در آموزشگاه موسیقی و دیگر مراکز آموزشی ، برخی از آنها بیشتر مورد توجه است.

در این میان سازهای خاصی وجود دارند که اهمیت بیشتری یافته اند و طرفداران بیشتری دارند و این می تواند به دلایل مختلفی از جمله زیبایی یا وسعت صدایی یا حتی عوامل ظاهری باشد.

آموزش تار در رشت

یکی از زیباترین و محبوب ترین سازهای ایرانی ساز زیبای تار است. این ساز از دسته سازهای زهی می باشد که نوازنده با مضراب خاصی که معمولا از جنس برنج است آنرا می نوازد.

آموزش تنبک در رشت

از سازهای کوبه ای ایرانی است با قابلیت های فراوان برای نواختن و تولید ریتم های زیبای موسیقی.

آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت با 18 سال سابقه فعالیت آماده ثبت نام شما برای آموزش ساز های ایرانی می باشد.

آموزش سه تار در رشت

سهولت نوازندگی ، سبکی و قابلیت جابجایی راحت و … از عوامل محبوبیت این ساز است.

سه تار از 4 سیم تشکیل شده است. سیم چهارم سه تار برای زیباتر شدن صدای آن توسط مشتاق علی شاه افزوده شد. این ساز از یک کاسه کوچک و دسته‌ای برای گرفتن پرده‌های ساز که به تولید نت‌های مختلف منجر می‌شود تشکیل شده‌است.

آموزش سنتور در رشت

از دیگر سازهای محبوب این خانواده ساز زیبای سنتور است. زنگ دلنشین صدای این ساز بسیار جذاب و جذب کننده است. سهولت دسترسی به نتهای زیر و بم قابلیت فوق العاده ای به این ساز داده است.

آموزش کمانچه در رشت

جزء برترین سازهای کششی ایرانی است که معمولا در ارکستر ها خودنمایی می کند.

نواختن کمانچه از دید کلی چیزی شبیه به ویلن است. به این معنی که برای نواختن آن از یک کمان یا آرشه استفاده می‌شود. صدای کمانچه بسیار دلنشین و جذاب است. این ساز برای هم‌نوازی با سازهای زهی مانند تار و سه تار قابلیت بسیار خوبی به نوازنده می‌دهد. از مشهورترین اساتید کمانچه ایرانی می‌توان به حسین اسماعیل زاده، علی اصغر بهاری، کیهان کلهر، اردشیر کامکار و سعید فرج پوری اشاره نمود.

آموزش دف در رشت

از سازهای ضربی است که در مناطق مختلف و در مراسم های مختلف اقوام ایرانی شرکت داشته است.

نوازندگی آن بسیار راحت و بسیار جذاب است.

آموزش تنبور در رشت

تنبور از جمله قدیمی‌ترین سازهای ایرانی و پایه خلق سازهای دیگری هم‌چون سه‌تار بوده‌است. این ساز ساز مقامی (موسیقی مقامی مربوط به فرهنگ‌های اقوام مختلف ایران زمین است) امروزه در حال محبوب شدن و قرارگیری در رده سازهای پرطرفدار ایرانی است.

علاقه مندان برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام دوره آموزشی ساز های ایرانی در رشت می توانند روز های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ الی ۲۰ و پنجشنبه ۹ الی ۱۸ به آدرس رشت ، گلسار ، خیابان ۸۰، پلاک ۸ مراجعه کرده ویا با شماره ۰۱۳.۳۲۱۳۰۴۸۳ و 09111436760 تماس حاصل نمایند.

اعطای مدرک نوازندگی ساز های ایرانی در رشت

آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت، مرکز اعطای کننده نوازندگی ساز های ایرانی در رشت می باشد . کلیه هنرجویانی که بالای 1 سال ساز ایرانی کار کرده اند می توانند با تکمیل فرم مهارتی و گذراندن یک ترم آموزش و انجام آزمون مربوطه مدرک نوازندگی سازایرانی اخذ نمایند .

این مدرک کاملا رسمی بوده و از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود .

کلاس ساز های ایرانی در رشت چگونه برگزار می شود

کلاس ساز های ایرانی آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت، به دو صورت عادی و فشرده برگزار می شود .

دوره عادی شامل ۴ جلسه نیم ساعته هفته ای یک جلسه در طول یک ماه است و هنرجویان می توانند این دوره را به صورت ترمی (دوره سه ماهه) ثبت نام نمایند .

دوره فشرده نیز شامل ۴ جلسه یک ساعته هفته ای یک جلسه در طول یک ماه است که این دوره نیز قابلیت ثبت نام به صورت ترمی (دوره سه ماهه) را دارد .

آدرس : رشت گلسار خیابان 80

 

0 پاسخ به "آموزش سازهای ایرانی"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

موسسه فرهنگي هنري چشم انداز فردا در سال 1382 در رشت و با هدف توسعه و ترويج فرهنگ و هنر متعالي و اصيل تأسيس شد و در حال حاضر در زمينه هاي آموزش موسيقی ،نمایش و هنرهاي تجسمي از سطوح پايه تا ديپلم مشغول به فعاليت است .

  • گیلان، رشت، گلسار، خیابان 80، پلاک 8
  • 01332130483
  • 09111436760
  • info@cheshmandazfarda.ir

logo-samandehi