• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نحوه نگهداری از پیانو

_ یکی از رایج ترین مشکلاتی که وجود دارد، گرد و غبار است. این مساله در مورد پیانو هایی که جنس پلی استر دارند ملموس تر است. زیرا پلی استر در این پیانوها الکتریسته ساکن ایجاد کرده و باعث جذب میزان بیشتری گرد و غبار به سمت پیانو می‌شود. توجه داشته باشید که همین گرد و غبار می‌تواند وارد اجزای داخلی پیانو نیز بشود و با رطوبت محیط ترکیب شده و موجب اکسیده شدن اجزای داخلی ساز شود. بنابراین حتما همیشه درِ پیانوی خود را بسته نگه دارید و اگر به طور مداوم از آن استفاده می‌کنید و اصرار به باز بودن در آن دارید، حتما از کاورهای مخصوص پیانو استفاده کرده و مانع ورود گرد و غبار به آنها شوید.
برای تمیز کردن گرد و غبار از روی بدنه پیانو، از دستمال های مخصوص تمیزکردن تلویزیون‌های ال ای دی یا ال سی دی استفاده کنید. مابقی دستمال‌ها به علت زبری الیاف ها می‌توانند به رنگ پیانوی شما آسیب بزنند و خراشهای سطحی در آن ایجاد کنند. برای تمیز کردن کلاویه ها هم از همین دستمال‌ها به صورت نیمه مرطوب استفاده نمایید. به هیچ عنوان از اسپری‌ها و مواد شیمیایی استفاده نکنید.
_ سعی کنید پیانوی خود را در مکانی دور از پنجره در اتاق نگهداری کنید تا از تابش مستقیم نور خورشید دور باشد. همچنین وقتی پیانو را کنار پنجره نگهداری می‌کنید، گرد و خاک بیشتری وارد آن می‌شود و تغییرات دمایی بیشتری پیانو را تهدید می‌کند.
_ پیانو را در نزدیکی وسایل گرمایشی و سرمایشی مثل رادیاتور، فن کوئل، شومینه یا وسایل دیگر این چنینی نگهداری نکنید زیرا هوای گرم یا سرد باعث آسیب به اجزای داخلی و رنگ پیانو می‌شود.

+معرفی اساتید پیانو آموزشگاه موسیقی رشت

_ پیانو خود را در مقابل تغییرات ناگهانی دما و رطوبت محافظت کنید. مناسب‌ترین دما برای نگهداری پیانو بین 18 تا 27 درجه سانتیگراد و بهترین رطوبت بین 50 الی 60 درصد می‌باشد. رطوبت بیش از حد روی اکشن پیانو تاثیر مخرب می‌گذارد و باعث می‌شود صدای پیانوی شما غیرمتعارف و گرفته شود. خشکی زیاد هم مخصوصا اگر با دمای بالا یا دمای پایین همراه شود می‌تواند باعث ترک خوردگی چوب پیانو بشود. بهتر است با استفاده از گیاه‌های آپارتمانی دارای برگ پهن در اتاقها رطوبت کافی ایجاد کنید.
فراموش نکنید که گذاشتن ظرف آب درون پیانو برای تنظیم رطوبت درونی پیانو، از بزرگترین اشتباهات رایج است. زیرا اگر چنین چیزی لازم بود، حتما شرکت‌های سازنده پیانو تا کنون فکری به حال آن کرده بودند. این کار باعث زنگ زدن سیم‌ها و آسیب جدی به پیانو می‌شود.
_ مکان‌هایی از خانه مثل موتورخانه، طبقات زیرزمین یا پارکینگ به دلیل داشتن گرما و رطوبت زیاد برای نگهداری پیانو مناسب نیستند. این محل‌ها با وجود سکوت و آرامشی که دارند انتخاب خوبی برای نوازنده هستند ولی متاسفانه برای ساز محل مناسبی نیستند.
_ در صورت ریختن لاک، رنگ و مواردی مشابه آنها روی بدنه پیانو یا کلاویه ها، هرگز از استون یا الکل برای پاکسازی آنها استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خوردگی در بدنه یا ذوب شدم کلاویه ها می‌شود. در صورت بروز چنین مسائلی میتوانید با هماهنگی با شرکتی که پیانو را از آن خریداری کردید، از افراد متخصص برای رفع این مشکل کمک بگیرید.
_ در هنگام خرید پیانوهای دیجیتال از اصل بودن آداپتور اطمینان حاصل کنید زیرا آداپتور های فرعی موجود در بازار بعد از مدتی به خود پیانو آسیب وارد می‌کند. همچنین بهتر است از محافظ برق برای آداپتور استفاده کنید تا نوسانات برق آسیبی به دستگاه وارد نکند.
بنابراین به عنوان یک قاعده کلی باید گفت که پیانو را از منابع گرد و غبار، گرما و سرما و رطوبت تا حد امکان باید دور نگه داشت.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید . آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت آماده ارائه مشاوره در حوزه یاد گیری موسیقی ، کلاس های پیانو و ثبت نام آموزش آنلاین پیانو به شما عزیزان می باشد.

آدرس رشت گلسار خیابان 80 پلاک 8 / تلفن 01332130483 – 09111436760

0 پاسخ به "نحوه نگهداری از پیانو"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

موسسه فرهنگي هنري چشم انداز فردا در سال 1382 در رشت و با هدف توسعه و ترويج فرهنگ و هنر متعالي و اصيل تأسيس شد و در حال حاضر در زمينه هاي آموزش موسيقی ،نمایش و هنرهاي تجسمي از سطوح پايه تا ديپلم مشغول به فعاليت است .

  • گیلان، رشت، گلسار، خیابان 80، پلاک 8
  • 01332130483
  • 09111436760
  • info@cheshmandazfarda.ir

logo-samandehi