• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش سلفژ و صداسازی

حتما برای شما اتفاق افتاده است که برای دوستان خود آواز بخوانید و به شما پیشنهاد دهند که “به کلاس سلفژ برو تا صدات خوب بشه. چرا سر نت نمیخونی؟ ، چرا فالش میخونی؟ چرا ویبره نداری؟ چرا تحریر بلد نیستی؟ صدات تحریر نداره، کلا آواز نخون.
خب با ما همراه باشید تا متوجه بشید که باید چیکار کنید؟ و راه چاره چیه؟

آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا آماده ثبت نام علاقه مندان به کلاس های سلفژ ، صداسازی و خوانندگی پاپ و سنتی می باشد.

سلفژ 

سلفژ ( به فرانسوی: Solfège ) یا سرایش ، در موسیقی، تکنیکی آموزشی برای آموزش نواک و آوازخوانی است که در آن هر نُتِ میزان با سیلاب خاصی که سیلاب سلفژ ( یا سلافاسیلاب ) نامیده می‌شود، خوانده می‌شوند. هفت سیلاب که عملاً استفاده می‌شوند عبارت‌اند از: دو ، رِ ، می ، فا ، سُل ، لا ، سی.
برای سلفژ تعاریف متعددی بیان می‌شود. سلفژ را می‌توان خواندن مجموعه‌ای از نت‌ها به‌صورت پی‌درپی و پشت‌سرهم و با رعایت قوانین نت‌ها و سکوت‌ها معرفی کرد. پایه یادگیری سلفژ دانستن ارزش زمانیِ هر نت است و در کنار این باید ارزش زمانیِ هر سکوت را نیز بدانیم.
به‌طور خلاصه، خواندن نوشتن نت‌های موسیقی را که اغلب با آموزش تئوریک همراه است سلفژ می‌گوییم. سه رکن اساسی را می‌توان در آن تفکیک نمود که عبارتند از: خواندن ( نت خوانی ) نوشتن ( دیکته موسیقی ) تئوری موسیقی که مفهوم سلفژ را می‌توان به مورد اول نزدیک‌تر دانست.
در سلفژ سه مبحث به‌طور متناوب و جداگانه آموزش داده می‌شوند:
صداخوانی ( به ایتالیاییcantati کانتاتی )
وزن‌خوانی ( به ایتالیایی parlati پارلاتی )
دیکته موسیقی ( به انگلیسی: music dictation )
تا همینجا متوجه شدید که سلفژ تاثیری روی صدا و حنجرتون نمیزاره و یک علم هست که راجع به نت هاست. که یک نوازنده هم به آن اشراف دارد.

اساتید آموزش آواز و سلفژ

صداسازی

حالا بریم سراغ صداسازی . مسلما وقتی سلفژ نمیتونه کمکی به صدا و حنجرمون بکنه باید یک راه دیگه ای وجود داشته باشه و اون چیزی نیست جز صداسازی . در صداسازی راه و روش خواندن نت های مختلف با حجم های متفاوت و استفاده آن ها در آواز بیان میشود. در صداسازی به شما نحوه استفاده از تکنیک های مختلف آوازی اعم از تحریر ( چهچه ) ، ویبره و … یاد داده میشود. در صداسازی شما محدوده های مختلف صدایی مثلوکال فرای ، صدای سینه ، صدای میکس ( میانی ) و صدای سر و نحوه ی اجرای آن ها را یاد میگیرید. پس صداسازی یعنی پرورش صدا و حنجره به بهترین نحو ممکن که بتوان بهترین بازده را از صدای هر فرد انجام داد. پس اگه این بار کسی برای پرورش صدایتان کلاس سلفژ را به شما پیشنهاد داد اطلاعات خود را راجع به تفاوت صداسازی و سلفژ با او در میان بگذارید تا او هم از این گمراهی در بیاید.

کلاس های سلفژ و صدا سازی در رشت چگونه برگزار می شود

کلاس های سلفژ و صدا سازی آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت، به دو صورت عادی و فشرده برگزار می شود .

دوره عادی شامل ۴ جلسه نیم ساعته هفته ای یک جلسه در طول یک ماه است و هنرجویان می توانند این دوره را به صورت ترمی (دوره سه ماهه) ثبت نام نمایند .

دوره فشرده نیز شامل ۴ جلسه یک ساعته هفته ای یک جلسه در طول یک ماه است که این دوره نیز قابلیت ثبت نام به صورت ترمی (دوره سه ماهه) را دارد .

این آموزشگاه مجهز به استودیو صدابرداری حرفه ای بوده و با دارا بودن مجوز تهیه تولید ، تکثیر و پخش آثار صوتی آماده انتشار قطعات موسیقی نیز می باشد .

علاقه مندان برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام کلاس های سلفژ و صدا سازی در رشت می توانند روز های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ الی ۲۰ و پنجشنبه ۹ الی ۱۸ به آدرس رشت ، گلسار ، خیابان ۸۰، پلاک ۸ مراجعه کرده ویا با شماره ۰۱۳.۳۲۱۳۰۴۸۳ تماس حاصل نمایند.

 

0 پاسخ به "آموزش سلفژ و صداسازی"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

موسسه فرهنگي هنري چشم انداز فردا در سال 1382 در رشت و با هدف توسعه و ترويج فرهنگ و هنر متعالي و اصيل تأسيس شد و در حال حاضر در زمينه هاي آموزش موسيقی ،نمایش و هنرهاي تجسمي از سطوح پايه تا ديپلم مشغول به فعاليت است .

  • گیلان، رشت، گلسار، خیابان 80، پلاک 8
  • 01332130483
  • 09111436760
  • info@cheshmandazfarda.ir

logo-samandehi