• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کلاس پیانو آموزشگاه موسیقی رشت

معرفی کلاس پیانو آموزشگاه موسیقی رشت

به گزارش آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت ، کلاس های آموزش ساز جهانی پیانو در سبک های پاپ و کلاسیک زیر نظر اساتید این مجموعه برگزار می شود .

کلاس پیانو در رشت چگونه برگزار می شود

کلاس های پیانو آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت، به دو صورت عادی و فشرده برگزار می شود .

دوره عادی شامل 4 جلسه نیم ساعته هفته ای یک جلسه در طول یک ماه است و هنرجویان می توانند این دوره را به صورت ترمی (دوره سه ماهه) ثبت نام نمایند .

دوره فشرده نیز شامل 4 جلسه یک ساعته هفته ای یک جلسه در طول یک ماه است که این دوره نیز قابلیت ثبت نام به صورت ترمی (دوره سه ماهه) را دارد .

نریمان خلق مظفر (آموزش پیانو پاپ و کلاسیک)

نریمان خلق مظفر فراگیری موسیقی را از سال ۱۳۷۷ با تئوری موسیقی نزد وارتان آغاز کرد و در سال ۱۳۷۹ شروع به خوانندگی و نوازندگی گیتار کلاسیک و آگوستیک را نزد از دوستان خود آموخت، سال ۱۳۸۲ ساز پیانو را به عنوان ساز تخصصی انتخاب کرده و نزد اساتید مختلف شروع به فراگیری پیانو کرد که از معروف ترین اساتید خانم النا ساینو و خانم : نیلوفر بدریکوهی بودند، در طی سالها کلاس سلفژ را نزد آقایان  موسی علیجانی و وحید مومنی آموزش دیده و در مستر کلاسهای این ساز و سازهای دیگر شرکت کرده است.پیانو

طی سالهای فعالیت موسیقی کنسرت های متعدد را با گروههای مختلف همکاری داشته  که اولین اجرای کنسرت او با گروه  ترافیک ذهن سال ۱۳۸۶ در دانشگاه گیلان بود و در همان سال یک رسیتال پیانو کوتاه در : خانه فرهنگ گیلان داشت ، دو سال را در آموزشگاه سروشمال به فراگیری آموزش موسیقی به کودکان سپری کرد و از سال ۱۳۸۶ شروع به تدریس پیانو کرد و در سال ۱۳۸۷ به تهران رفته و در آموزشگاه موسیقی ناصر نظر برای صلاحیت تدریس پیانو امتحان داده و موفق به دریافت کارت صلاحیت تدریس پیانو شد و از سال ۱۳۸۹ در آموزشگاه موسیقی چشم اندازفردا شروع به آموزش پیانو (عمومی و تخصصی) برای دیپلم موسیقی و تدریس کلاسهای آزاد پیانو نمود .

وی در کارنامه فعالیت هنری خود بارها لوح ها و تقدیرنامه های مختلف از آموزشگهای گوناگون اخذ نموده و برای موسسه فرهنگی هنری چشم اندازفردا چهار جلد کتاب پیانو تهیه و تنظیم نمود که بصورت جزوه و کتاب کپی شده در اختیار هنرجویان گذاشته شد . از سال ۱۳۸۴ تا به اکنون ۶ آلبوم پیانو و ۲ آلبوم و آواز بصورت شخصی ضبط و منتشر کرده و همچنین در سال ۱۳۹۶ در دیپلم مهارت موسیقی موسسه فرهنگی هنری چشم اندازفردا ثبت نام کرده و موفق به دریافت مدرک دیپلم موسیقی شد و در همان سال موسیقی تیتراژ پایانی فیلم پناهگاه به کارگردانی  عباس سندی را نوشت که در جشنواره های ایران و خارج از کشور به نمایش درآمد و عوامل فیلم به ایتالیا دعوت شدند .

فیلمی از نوازندگی استاد پیانو در رشت

نریمان خلق مظفر استاد با تجربه و ارزشمند پیانو ،  هم اکنون با یاری و همکاری موسسه فرهنگی هنری چشم اندازفردا در شرف ضبط و ثبت دو CD کلاسیک می باشد.

فیلمی از نوازندگی استاد پیانو در رشت

آموزش پیانو به کودکان در رشت

کلیه هنرجویان بالای 10 سال که دوره ارف موسیقی کودک خود را به پایان رساندند با انجام مشاوره و تعین سبک می توانند کلاس های خود را آغاز نمایند .

پیانو چیست؟

یکی از سازهای صفحه‌کلیددار و مشهورترین آن‌ها است. صدای پیانو در اثر برخورد چکش‌هایی با سیم‌های فلزی آن در داخل جعبه چوبی تولید می‌شود. این چکش‌ها در اثر فشرده شدن کلیدها (کلاویه‌ها) به حرکت در می‌آیند. سیم‌های آن به صفحه‌ای موسوم به «صفحهٔ صدا» متصل شده‌اند که نقش تقویت‌کنندهٔ صدای آن‌ها را دارد.

این ساز در سال 1709 توسط بارتولومئو کریستوفری (1655- 1730) از روی سازی به نام هارپسیکورد ساخته شد. این ساز بیشترین وصعت صوتی را در بین سازهای رایج دارد (حدود هفت اکتاو) و جعبۀ صوتی بسیار بزرگی دارد که سیمها و چکشهای متعددی در آن تعبیه شده است. با فشردن کلیدهایی که خارج از جعبه صوتی و روبروی نوازنده تعبیه شده، چکشهای داخل جعبۀ صوتی ساز (که متصل به این کلیدها هستند) به حرکت درآمده و به سیمها اصابت می کنند و صدا تولید می شود.

دلیل محبوبیت ساز پیانو

پیانو به عنوان مادر سازها و کامل‌ترین ساز نیز شناخته می‌شود؛ علت نسبت دادن این لقب‌ها به این ساز آن است که پیانو قادر است محدودهٔ بسیار گسترده‌ای از اصوات را تولید کند در حالی که سایر سازهای اصیل موسیقی تنها بخشی از این محدودهٔ صدا را تولید می‌کنند. پیانو در شکل فعلی‌اش به طور معمول هفت اکتاو دارد و قادر به تولید فرکانس‌هایی از حدود ۲۰ تا ۵۰۰۰ هرتز می‌باشد، در حالی که در مقام مقایسه ساز ویولن تنها قادر به تولید کمتر از چهار اکتاو و بهترین خواننده‌ها تنها قادر به خواندن کمتر از سه اکتاو صدا هستند.

این ساز بر خلاف هارپسیکورد قادر به اجرای نوانس های مختلف است بدین معنا که به نسبت شدت فشاری که انگشتان نوازنده روی کلیدهای ساز وارد می کند شدت صدائی که تولید می شود نیز تغییر می کند (هر چه کلیدها را قوی تر فشار دهیم صدا بلندتر و قوی تر و هر چه ضعیف تر فشار دهیم، صدا کمتر و ضعیف تر خواهد بود)و از اینرو عنوان پیانو که مخفف شده ی کلمۀ پیانو فورته می باشد (پیانو به معنی ضعیف و فورته به معنی قوی می باشد) بر آن نهاده شد.

اعطای مدرک پیانو در رشت

آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت، مرکز اعطای کننده نوازندگی تخصصی پیانو سبک کلاسیک می باشد . کلیه هنرجویانی که بالای 2 سال کار کرده اند می توانند با تکمیل فرم مهارتی و گذراندن یک ترم آموزش و انجام آزمون مربوطه مدرک نوازندگی ساز جهانی (پیانو) اخذ نمایند .

این مدرک کاملا رسمی بوده و از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود .

فیلم های نوازندگی هنرجویان پیانو آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا

در ادامه فیلم هایی از نوازندگی هنرجویان آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت ، که زیر نظر اساتید با تجربه ما آموزش دیده اند را مشاهده می کنید

نوازندگان : سینا خرم ، شهیار تمسکنی ، حسین عزیز

تمامی این هنرمندان علاوه بر گذراندن دوره های  خود ، موفق به اخذ دیپلم موسیقی نیز شده اند .

آموزش آنلاین

مژده به علاقه مندان آموزش پیانو در سایر نقاط کشور و استان گیلان ، آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت ، با دارا بودن استودیو اختصاصی صدا وتصویر آماده برگزاری این دوره ها به صورت آنلاین نیز می باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد .

کلیه علاقه مندان در رشت می توانند با شماره های 01332130483 و 09111436760 در تماس باشند .

این کلاس ها در طول هفته در ساعات عصر برگزار می شود و آدرس ما رشت ، گلسار ، خیابان 80 پلاک 8 از شنبه تا چهارشنبه ساعت 15 الی 20 و پنجشنبه 9 الی 14 پذیرای علاقه مندان به کلاس پیانو در رشت هستیم.

0 پاسخ به "معرفی کلاس پیانو آموزشگاه موسیقی رشت"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

موسسه فرهنگي هنري چشم انداز فردا در سال 1382 در رشت و با هدف توسعه و ترويج فرهنگ و هنر متعالي و اصيل تأسيس شد و در حال حاضر در زمينه هاي آموزش موسيقی ،نمایش و هنرهاي تجسمي از سطوح پايه تا ديپلم مشغول به فعاليت است .

  • گیلان، رشت، گلسار، خیابان 80، پلاک 8
  • 01332130483
  • 09111436760
  • info@cheshmandazfarda.ir

logo-samandehi