• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نکاتی از آموزشگاه موسیقی کلاسیک که نمی‌دانستید

بسیاری از خانواده‌ها برای فرزندانشان به دنبال آموزشگاه موسیقی کلاسیک می‌گردند که بتوانند که برای کودکشان انگیزه و آموزش خوبی را به ایجاد کنند.

در آموزشگاه موسیقی کلاسیک سازهای جهانی ازجمله: ویولن، پیانو، ویولن‌سل و غیره را در آنجا تدریس می‌کنند.

البته آموزشگاه‌های بزرگ موسیقی هم به تدریس سازهای سنتی و هم سازهای کلاسیک را باهم می‌پردازند.

جدا از وجود سبک‌های مختلف موسیقی، یک آموزشگاه موسیقی کلاسیک خوب باید استادهای خوبی هم داشته باشد تا بتواند هنرجویان را به‌خوبی راهنما و کمک کند.

حال با این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید آموزشگاه موسیقی درستی را شناسایی و پیدا کنید.

ویژگی آموزشگاه موسیقی کلاسیک چگونه باید باشد؟

این‌گونه آموزشگاه‌ها، اکثراً سازهای کلاسیک را تدریس می‌کنند. سازهایی مانند پیانو، درامز و کنترباس را هنرجویان نمی‌توانند مانند ویولن و ویولن‌سل همراه خود بکشند و به کلاس بیاورند، پس باید آموزشگاه این سازها را در کلاس‌هایش داشته باشد.

برای یادگیری باید استاد موسیقی خوب هم وجود داشته باشد و به تعداد کافی و  کاملاً باتجربه در آموزشگاه حضور داشته باشد.

معمولاً آموزشگاه‌هایی را انتخاب کنید که در آن تعداد زیادی از استادان بزرگ موسیقی وجود داشته باشد.، زیرا هر آموزشگاه خوبی برای اینکه نام خود را برجسته کند از معلم‌های خوب و مجرب زیادی استفاده می‌کند.

استاد موسیقی می‌تواند خانم یا آقا باشد و ازنظر من اصلاً اهمیتی ندارد که جنسیت معلم چی باشد، مهم حرفه‌ای است که استادتان در اختیارتان می‌گذارد،

آموزشگاه موسیقی کلاسیک باید از تجهیزات کافی نیز برخورد باشند.

آموزشگاه پیانو،آموزشگاه گیتار یا آموزشگاه ویولن وجود ندارد

معرفی اساتید پیانو آموزشگاه موسیقی رشت

شاید کمی تعجب کرده‌اید ولی قبل از توضیح دادن درباره آموزشگاه پیانو و یا دیگر سازها بهتر است بدانید آموزشگاه موسیقی کلاسیک از چند کلاس با سازهای مختلف تشکیل‌شده است.

در این آموزشگاه‌ها انواع کلاس سازها ازجمله کلاس ویولن،  کلاس پیانو، کلاس گیتار و سازهای دیگر را دارد که هنرجو برحسب علاقه خودساز موردعلاقه‌اش را ثبت‌نام می‌کند.

پس هیچ آموزشگاهی وجود ندارد که همه کلاس‌هایش فقط کلاس پیانو و یا فقط کلاس ویولن را داشته باشد.

5 ویژگی کلی که هر آموزشگاه موسیقی کلاسیک باید آن را داشته باشد

  1. تدریس بهترین روش‌های موسیقی
  2. داشتن کلاس‌های ارف برای شروع موسیقی
  3. داشتن اساتید باتجربه در موسیقی
  4. تجهیزات باکیفیت بالا و کلاس‌های موسیقی مطلوبی را داشته باشد
  5. هزینه کلاس‌ها به‌صرفه و مقبول باشد

آموزشگاه موسیقی کلاسیک باید فضای گرم و صمیمی را برای هنرجویان فراهم کند

علم ثابت کرده است که فضای آموزشی تأثیر بسیار عمیقی و زیادی در یادگیری افراد دارد. به دیگر سخن اگر از بهترین روش‌های آموزشی استفاده شود و مجرب‌ترین اساتید هم به افراد آموزش دهند، اما فضای آموزشی سرد و کسل‌کننده باشد، در افراد حس رخوت و دل‌زدگی ایجاد می‌شود.

یک آموزشگاه موسیقی خوب فضایی مناسب و هم‌راستا با اصول روان‌شناسی را برای هنرجویانش فراهم می‌کند.

کلاس های آواز و سلفژ در آموزشگاه موسیقی کلاسیک

آموزشگاه موسیقی کامل است که انواع کلاس‌های مختلف را در خود داشته باشد که کلاس‌های آواز و سلفژ یکی دیگر از کلاس‌هایی است که والدین و هنرجوها به دنبال آن هستند.

کلاس‌های آواز باید به کمک استاد آواز باتجربه هدایت شود و  این شکل کلاس‌ها باید به صورتی باشد که خواننده در آن به‌راحتی آواز بخواند و صدایش مزاحم دیگر کلاس‌های ساز نشود.

کلاس‌های سلفژ معمولاً کلاس‌هایی هستند که هنرجو به‌زودی در آن خسته می‌شوند، به همین دلیل بهترین کار این است که کلاس را با فضایی گرم شروع کند تا هنرجو ترغیب شود که برای جلسه بعد بهتر روی خودکار کند و دلسرد نشود.

در این مقاله آموزشگاه موسیقی کلاسیک را نقد کردیم، که باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد. همیشه یادتان باشد که هرگز کمیت را فدای کیفیت نکنید. درست است بعضی آموزشگاه‌ها هزینه زیادی دارند ولی در عوض کیفیت خوبی را به شما عرضه می‌کنند. همیشه هم این ویژگی‌ها را در یاد داشته باشید تا بتوانید آموزشگاه‌های خوب را از بد تشخیص دهید.

__________منبع: www.darvishkhan.net

امیداواریم از این مقاله لذت برده باشید . آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت آماده ارائه مشاوره در حوزه یاد گیری موسیقی ، اموزش سبک کلاسیک در موسیقی و آموزش آنلاین به شما عزیزان می باشد

آدرس رشت گلسار خیابان 80 پلاک 8 / تلفن 01332130483 – 09111436760

 

0 پاسخ به "نکاتی از آموزشگاه موسیقی کلاسیک که نمی‌دانستید"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

موسسه فرهنگي هنري چشم انداز فردا در سال 1382 در رشت و با هدف توسعه و ترويج فرهنگ و هنر متعالي و اصيل تأسيس شد و در حال حاضر در زمينه هاي آموزش موسيقی ،نمایش و هنرهاي تجسمي از سطوح پايه تا ديپلم مشغول به فعاليت است .

  • گیلان، رشت، گلسار، خیابان 80، پلاک 8
  • 01332130483
  • 09111436760
  • info@cheshmandazfarda.ir

logo-samandehi