• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آغاز کلاس های ويولنسل در رشت

به گزارش آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت ، کلاس های نوازندگی ساز ويولنسل یا چلو در رشت آغاز شد.

مدرس این دوره آقای علی حسن پور فارغ التحصيل كنسرواتوار دولتى ارمنستان(كميتاس) ، مدرس تئورى موسيقى و نوازندگى ویولنسل می باشند .

همچنین علی حسن پور دیپلمای موسیقی از واحد مهارتی موسسه فرهنگی هنری چشم انداز فردا می باشد.

ویولنسل چیست ؟

ویولنسل یا چلو، یک ساز تنور و باس از خانواده ويولن (شامل ويولن، ويولاو ويولنسل) است. در قرن نوزدهم ويولنسل در كنار ويولن، تبديل به مهم‌ترين ساز آرشه‌اي براي كارهاي تكنوازي شد.

در قرن بيستم نوازندگان ويولن ماهرتر شدند، بطوريكه بيشتر روي تكنوازي، موسيقي مجلسي و اركسترال متمركز شدند. در ساخت اين ساز از اجزاي مشابهي همانند ساز ويولن استفاده مي‌شود، تنها تفاوت بين اين دو ساز اندازه بزرگ‌تر ويولنسل است.

در مقايسه اين ساز با ويولن، آرشه اين ساز تقريباً 2 سانتي‌متر كوتاه‌تر و وزن آن به اندازه يك چهارم بيشتر است. موي اسب مابين دو انتهاي آرشه كشيده مي‌شود و كلوفون زده مي‌شود (رزين‌كاري) تا از تماس آرشه با سيم اطمينان حاصل شود.

کلاس ویولنسل در رشت چگونه برگزار می شود

کلاس های ویولنسل آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت، به دو صورت عادی و فشرده برگزار می شود .

دوره عادی شامل ۴ جلسه نیم ساعته هفته ای یک جلسه در طول یک ماه است و هنرجویان می توانند این دوره را به صورت ترمی (دوره سه ماهه) ثبت نام نمایند .

دوره فشرده نیز شامل ۴ جلسه یک ساعته هفته ای یک جلسه در طول یک ماه است که این دوره نیز قابلیت ثبت نام به صورت ترمی (دوره سه ماهه) را دارد .

اعطای مدرک نوازندگی ویولنسل در رشت

آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت، مرکز اعطای کننده نوازندگی تخصصی ویولنسل سبک کلاسیک می باشد . کلیه هنرجویانی که بالای ۲ سال پیانو کار کرده اند می توانند با تکمیل فرم مهارتی و گذراندن یک ترم آموزش و انجام آزمون مربوطه مدرک نوازندگی ساز جهانی (ویولنسل ) اخذ نمایند .

این مدرک کاملا رسمی بوده و از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود .

آموزش ویولنسل آنلاین

مژده به علاقه مندان آموزش ویولنسل در سایر نقاط کشور و استان گیلان ، آموزشگاه موسیقی چشم انداز فردا رشت ، با دارا بودن استودیو اختصاصی صدا وتصویر آماده برگزاری این دوره ها به صورت آنلاین نیز می باشد.

انواع ویولنسل

ویولن سل در اندازه كامل؛‌

رايج‌ترين نوع ويولنسل كه بسياري از نوازندگان آن را ترجيح مي‌دهند، ويولنسل در اندازه كامل است كه معمولاً 48 اينچ است. سيم‌هاي اين نوع ويولنسل از پایين‌ترين تا بالاترين زير و بمي، C G D A كوك مي‌شوند.

ويولن سل فيبر كربني؛

اين نوع ويولنسل منحصراً توسط شركت لوئيس اند كلارك (Luis & Clark) ساخته مي‌شوند. اين نوع ويولنسل‌ها نيز داراي اندازه‌هايي مشابه با ويولنسل در اندازه كامل هستند ولي با توجه به توليد اين سازها از فيبر كربن، داراي هيچگونه cornices نيستند.

Cornices  یا كنگره‌ها همان دندانه‌هاي كناره‌هاي ويولنسل هستند كه براي حفاظت از آن بكار مي‌روند. ويولنسل فيبر كربني محكم‌تر بوده و نيازي به اين cornices ندارند.

اين امر فضاي بيشتري براي صدا ايجاد مي‌كند كه سبب غني‌تر شدن صداي ويولونسل‌ها مي‌شود.

ويولن سل‌ هاي در اندازه كوچكتر؛

ويولنسل‌ها همچنين در اندازه‌اي كوچكتر از اندازه كامل نيز ساخته مي‌شوند. كه اين چلوها با اندازه‌هاي 7/8, 3/4, 1/2, 1/4, 1/8 و 1/10 مشخص مي‌شوند.

ويولنسل‌هاي كوچكتر نيز معمولاً از همان مواد چلوهاي بزرگتر ساخته مي‌شوند و تنها تفاوت آنها اندازه آنهاست. استفاده از اين ويولنسل‌هاي كوچكتر براي نوازندگان با جثه كوچكتر مثلا بچه‌ها يا مبتديان راحت‌تر است.

کلیه علاقه مندان به کلاس ويولنسل‌ در رشت می توانند با شماره های ۰۱۳۳۲۱۳۰۴۸۳ و ۰۹۱۱۱۴۳۶۷۶۰ در تماس باشند .

این کلاس ها در طول هفته در ساعات عصر برگزار می شود و آدرس ما رشت ، گلسار ، خیابان ۸۰ پلاک ۸ از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ الی ۲۰ و پنجشنبه ۹ الی ۱۴ پذیرای علاقه مندان به کلاس ويولنسل‌ در رشت هستیم.

آموزشگاه چشم انداز فردا 

فروشگاه هنرآهنگ 

0 پاسخ به "آغاز کلاس های ويولنسل در رشت"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

موسسه فرهنگي هنري چشم انداز فردا در سال 1382 در رشت و با هدف توسعه و ترويج فرهنگ و هنر متعالي و اصيل تأسيس شد و در حال حاضر در زمينه هاي آموزش موسيقی ،نمایش و هنرهاي تجسمي از سطوح پايه تا ديپلم مشغول به فعاليت است .

  • گیلان، رشت، گلسار، خیابان 80، پلاک 8
  • 01332130483
  • 09111436760
  • info@cheshmandazfarda.ir

logo-samandehi