فهرست مشخصات و عناوین برنامه های درسی رشته های تحصیلی شاخه کار دانش
قابل اجرا در وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رديف | عنوان رشته مهارت | عنوان استاندارد مهارت و دروس | کد استاندارد متولی | ساعت آموزشی | تعداد واحد | ||||||||||
نظری | عملی | جمع | نظری | عملی | جمع | ||||||||||
1 | تولید محتوای الکترونیکی | 1. رایانه کار مقدماتی | 91-1/1/15 – ف. ه | 150 | 270 | 420 | 5 | 6 | 11 | ||||||
2. طراح امور گرا فیکی با رایانه | 87-2/15 – ف . ه | 65 | 175 | 240 | 2 | 4 | 6 | ||||||||
3. رایانه کار پیشرفته | 91-2/1/15 – ف . ه | 90 | 240 | 330 | 3 | 5 | 8 | ||||||||
4. کاربر میکس صدا و تصویر | 87-5/15 – ف . ه | 65 | 165 | 230 | 2 | 4 | 6 | ||||||||
5. کاربرDirector | 87-6/15 – ف . ه | 40 | 80 | 120 | 1 | 2 | 3 | ||||||||
6. کاربرAuto desk maya | 91-14/15 – ف . ه | 35 | 145 | 180 | 1 | 3 | 4 | ||||||||
7. کاربر Capturing | 91-15/11 – ف . ه | 40 | 110 | 150 | 1 | 2 | 3 | ||||||||
8. کاربرFlash | 87-3/15 – ف . ه | 40 | 80 | 120 | 1 | 2 | 3 | ||||||||
جمع | 525 | 1265 | 1790 | 16 | 28 | 44 | |||||||||
2 | طراحی و توسعه صفحات وب | 1. رایانه کار مقدماتی | 91-1/1/15- ف . ه | 150 | 270 | 420 | 5 | 6 | 11 | ||||||
2. طراحی امور گرافیکی با رایانه | 87-2/15 – ف . ه | 65 | 175 | 240 | 2 | 4 | 6 | ||||||||
3. رایانه کار پیشر فته | 91-2/1/15 – ف . ه | 90 | 240 | 330 | 3 | 5 | 8 | ||||||||
4. طراح صفحات وب ( مقدماتی) | 87-1/4/15 – ف . ه | 90 | 180 | 270 | 3 | 4 | 7 | ||||||||
5. کاربرFlash | 87-3/15 – ف . ه | 40 | 80 | 120 | 1 | 2 | 3 | ||||||||
6. طراح صفحات وب ( پیشر فته) | 87-2/4/15 – ف . ه | 80 | 160 | 240 | 3 | 4 | 7 | ||||||||
7. کاربر Adobe primier | 91-12/15 – ف . ه | 30 | 120 | 150 | 1 | 3 | 4 | ||||||||
جمع | 545 | 1225 | 1770 | 18 | 28 | 46 | |||||||||
3 | تصویرسازی و جلوه های ویژه رایانه ای | 1. رايانه كار مقدماتي | 91-1/1/15 – ف . ه | 150 | 270 | 420 | 5 | 6 | 11 | ||||||
2. طراح امور گرا فیکی با رایانه | 87-2/15 – ف . ه | 65 | 175 | 240 | 2 | 4 | 6 | ||||||||
3. رایانه کار پیشر فته | 91-2/1/15 – ف . ه | 90 | 240 | 330 | 3 | 5 | 8 | ||||||||
4. کاربر corel draw | 87-8/15 – ف . ه | 43 | 107 | 150 | 1 | 2 | 3 | ||||||||
5. کاربر adobe illustrator | 90-9/15 – ف . ه | 30 | 90 | 120 | 1 | 2 | 3 | ||||||||
6. کاربر adobe aftereffect | 91-13/15 – ف . ه | 30 | 110 | 140 | 1 | 2 | 3 | ||||||||
7. کاربرauto desk maya | 91-14/15 – ف . ه | 3 | 145 | 180 | 1 | 3 | 4 | ||||||||
8. کاربر adobe primier | 91-12/15 – ف . ه | 3 | 120 | 150 | 1 | 3 | 4 | ||||||||
جمع | 473 | 1257 | 1730 | 15 | 27 | 42 | |||||||||
فهرست مشخصات و عناوین برنامه های درسی رشته های تحصیلی شاخه کار دانش
قابل اجرا در وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
عنوان رشته مهارت | عنوان استاندارد مهارت و دروس | کد استاندارد متولی | ساعت آموزشی | تعداد واحد | |||||
نظری | عملی | جمع | نظری | عملی | جمع | ||||
4 | گرا فیک رایانه ای | 1. کاربر رایانه | 83-3/11 – ف . ه | 60 | 125 | 185 | 2 | 3 | 5 |
2. طراحی گرافيكي سیاه وسفيد | 83-8/01 – ف . ه | 34 | 135 | 169 | 1 | 3 | 4 | ||
3. طراحی گرافيكي رنگی | 83-9/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | ||
4. تایپ رایانه ای | 83-4/11 – ف . ه | 30 | 70 | 100 | 1 | 5/1 | 5/2 | ||
5. گرافيك رايانه | 83-8/11 – ف . ه | 240 | 898 | 1138 | 8 | 20 | 28 | ||
جمع | 396 | 1325 | 1721 | 13 | 5/29 | 5/42 | |||
5 | صفحه آرایی | 1. کاربر رایانه
2. طراحی گرافيكي سیاه وسفيد 3. تایپ رایانه ای 4. طراحی گرافيكي رنگی 5. کتاب و صفحه آرایی |
83-3/11 – ف . ه
83-8/01 – ف . ه 83-4/11 – ف. ه 83-9/01 – ف . ه 83-7/11 – ف . ه |
60
34 30 32 240 |
125
135 70 97 898 |
185
169 100 129 1138 |
2
1 1 1 8 |
3
3 5/1 2 20 |
5
4 5/2 3 28 |
جمع | 396 | 1325 | 1721 | 13 | 5/29 | 5/42 | |||
6 | عکاسی | 1. طراحی گرافيكي سیاه و سفيد | 83-8/01 – ف . ه | 34 | 135 | 169 | 1 | 3 | 4 |
2. عکاسی سیاه و سفيد | 84-2/08 – ف . ه | 120 | 495 | 615 | 4 | 11 | 15 | ||
3. طراحی گرافيكي رنگي | 83-9/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | ||
4. عکاسی آتلیه ای | 83-4/08 – ف . ه | 60 | 270 | 330 | 2 | 6 | 8 | ||
5. رتوش فیلم و عکس | 84-5/08 – ف . ه | 60 | 135 | 195 | 2 | 3 | 5 | ||
6. عکاسی رنگی | 83-3/08 – ف . ه | 60 | 270 | 330 | 2 | 6 | 8 | ||
جمع | 366 | 1402 | 1768 | 12 | 31 | 43 | |||
7 | عکاسی دیجیتال | 1. کاربر رایانه | 83-3/11 – ف . ه | 60 | 125 | 185 | 2 | 3 | 5 |
2. طراحی گرافيكي سیاه و سفيد | 83-8/01 – ف . ه | 34 | 135 | 169 | 1 | 3 | 4 | ||
3. تایپ رایانه ای | 83-4/11 – ف . ه | 30 | 70 | 100 | 1 | 5/1 | 5/2 | ||
4. عکاسی دیجیتال | 84-1/08 – ف . ه | 60 | 135 | 195 | 2 | 3 | 5 | ||
5. طراح امور گرافيكي با رایانه | 87-2/15 – ف . ه | 65 | 175 | 240 | 2 | 4 | 6 | ||
6. طراحی گرافيكي رنگي | 83-9/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | ||
7. روتوش و ترمیم عکس رایانه ای | 84-1/11 – ف . ه | 120 | 450 | 570 | 4 | 10 | 14 | ||
جمع | 401 | 1187 | 1588 | 13 | 5/26 | 5/39 |
فهرست مشخصات و عناوین برنامه های درسی رشته های تحصیلی شاخه کار دانش
قابل اجرا در وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رديف | عنوان رشته مهارت | عنوان استاندارد مهارت و دروس | کد استاندارد متولی | ساعت آموزشی | تعداد واحد | ||||
نظری | عملی | جمع | نظری | عملی | جمع | ||||
8 | چهره سازی | 1. طراحی عمومی
2. طراحی چهره 3. نقاشی چهره |
84-11/01 – ف .ه
84-12/01 – ف .ه 83-15/01 – ف .ه |
63
30 210 |
270
180 900 |
333
210 1110 |
2
1 7 |
6
4 20 |
8
5 27 |
جمع | 303 | 1350 | 1653 | 10 | 30 | 40 | |||
9 | تصویربرداری | 1. کاربر رایانه | 83-3/11 – ف . ه | 60 | 125 | 185 | 2 | 3 | 5 |
2. طراحی گرافيكي سیاه و سفيد | 83-8/01 – ف . ه | 34 | 135 | 169 | 1 | 3 | 4 | ||
3. طراحی گرافيكي رنگی | 83-9/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | ||
4. تایپ رایانه ای | 83-4/11 – ف . ه | 30 | 70 | 100 | 1 | 5/1 | 5/2 | ||
5. تصويربرداري | 84-6/08 – ف . ه | 120 | 450 | 570 | 4 | 10 | 14 | ||
6. تدوین و میکس رایانه ای | 84-7/08 – ف . ه | 120 | 450 | 570 | 4 | 10 | 14 | ||
جمع | 396 | 1327 | 1723 | 13 | 5/29 | 5/42 | |||
10 | طراحی بسته بندی | 1. کاربر رایانه
2. طراحی گرافيكي سیاه و سفيد 3. تایپ رایانه ای 4. طراحی گرافيكي رنگی 5. طراحی بسته بندی |
83-3/11 – ف . ه
83-8/01 – ف . ه 83-4/11 – ف . ه 83-9/01 – ف . ه 83-9/11 – ف . ه |
60
34 30 32 240 |
125
135 70 97 898 |
185
169 100 129 1138 |
2
1 1 1 8 |
3
3 5/1 2 20 |
5
4 5/2 3 28 |
جمع | 396 | 1325 | 1721 | 13 | 5/29 | 5/42 | |||
11 | تذهیب و تشعیر | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی | 83-1/01 – ف . ه | 30 | 90 | 120 | 1 | 2 | 3 |
2. طراحی نقوش جانوری | 83-3/01 – ف ه | 30 | 135 | 165 | 1 | 3 | 4 | ||
3. پاپیه ماشه | 83-10/4 – ف . ه | 45 | 270 | 315 | 2 | 6 | 8 | ||
4. طراحی نقوش هندسی | 83-2/01 – ف . ه | 30 | 108 | 138 | 1 | 2 | 3 | ||
5. طراحی نقوش فرنگي | 83-4/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | ||
6. تذهیب و تشعیر | 83-6/01 – ف . ه | 165 | 790 | 955 | 6 | 18 | 24 | ||
جمع | 332 | 1490 | 1822 | 2 | 33 | 45 |
فهرست مشخصات و عناوین برنامه های درسی رشته های تحصیلی شاخه کار دانش
قابل اجرا در وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رديف | عنوان رشته مهارت | عنوان استاندارد مهارت و دروس | کد استاندارد متولی | ساعت آموزشی | تعداد واحد | |||||||
نظری | عملی | جمع | نظری | عملی | جمع | |||||||
12 | نگارگری | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی | 83-1/01 – ف . ه | 30 | 90 | 120 | 1 | 2 | 3 | |||
2. طراحی نقوش جانوری | 83-3/01 – ف ه | 30 | 135 | 165 | 1 | 3 | 4 | |||||
3. طراحی نقوش هندسی | 83-2/01 – ف . ه | 30 | 108 | 138 | 1 | 2 | 3 | |||||
4. پاپیه ماشه | 83-10/4 – ف . ه | 45 | 270 | 315 | 2 | 6 | 8 | |||||
5. طراحی نقوش فرنگي | 83-4/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | |||||
6. نگارگری | 83-5/01 – ف ه | 102 | 740 | 842 | 3 | 16 | 19 | |||||
جمع | 269 | 1440 | 1709 | 9 | 31 | 40 | ||||||
13 | چاپ دستی | 1. طراحی گرافيكي سیاه و سفيد | 83-8/01 – ف . ه | 34 | 135 | 169 | 1 | 3 | 4 | |||
2. طراحی گرافيكي رنگی | 83-9/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | |||||
3. طراحی نقوش هندسی | 83-2/01 – ف . ه | 30 | 108 | 138 | 1 | 2 | 3 | |||||
4. چاپ باتیک | 84-1/20 – ف . ه | 62 | 360 | 422 | 2 | 8 | 10 | |||||
5. چاپ سیلک اسکرین | 84-2/20 – ف . ه | 133 | 525 | 658 | 4 | 12 | 16 | |||||
جمع | 291 | 1225 | 1516 | 9 | 27 | 36 | ||||||
14 | کاغذ سازی | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی | 83-1/01 – ف . ه | 30 | 90 | 120 | 1 | 2 | 3 | |||
2. طراحی نقوش هندسی | 83-2/01 – ف . ه | 30 | 108 | 138 | 1 | 2 | 3 | |||||
3. طراحی نقوش جانوری | 83-3/01 – ف . ه | 30 | 135 | 165 | 1 | 3 | 4 | |||||
4. طراحی نقوش فرنگي | 83-4/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | |||||
5. پاپیه ماشه | 83-10/4 – ف .ه | 45 | 270 | 315 | 2 | 6 | 8 | |||||
6. کاغذ سازی | 83-9/4 – ف . ه | 120 | 535 | 655 | 4 | 12 | 16 | |||||
جمع | 287 | 1235 | 1522 | 10 | 27 | 37 | ||||||
15 | منبت کاری | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی | 83-1/01 – ف . ه | 30 | 90 | 120 | 1 | 2 | 3 | |||
2. طراحی نقوش هندسی | 83-2/01 – ف . ه | 30 | 108 | 138 | 1 | 2 | 3 | |||||
3. طراحی نقوش جانوری | 83-3/01 – ف . ه | 30 | 135 | 165 | 1 | 3 | 4 | |||||
4. هنر مشبک کاری | 83-2/04 – ف . ه | 16 | 112 | 128 | 1 | 2 | 3 | |||||
5. هنر درودگری | 83-1/04 – ف . ه | 31 | 110 | 141 | 1 | 2 | 3 | |||||
6. طراحی نقوش فرنگي | 83-4/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | |||||
7. منبت کاری | 83-3/04 – ف . ه | 118 | 715 | 833 | 4 | 16 | 20 | |||||
جمع | 287 | 1367 | 1654 | 10 | 29 | 39 | ||||||
فهرست مشخصات و عناوین برنامه های درسی رشته های تحصیلی شاخه کار دانش
قابل اجرا در وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رديف | عنوان رشته مهارت | عنوان استاندارد مهارت و دروس | کد استاندارد متولی | ساعت آموزشی | تعداد واحد | ||||
نظری | عملی | جمع | نظری | عملی | جمع | ||||
16 | هنر معرق کاری | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی | 83-1/01 – ف . ه | 30 | 90 | 120 | 21 | 2 | 3 |
2. هنر درودگری | 83-1/04 – ف . ه | 31 | 110 | 141 | 1 | 2 | 3 | ||
3. طراحی نقوش جانوری | 83-3/01 – ف . ه | 30 | 135 | 165 | 1 | 3 | 4 | ||
4. هنر مشبک کاری | 83-2/04 – ف . ه | 16 | 112 | 128 | 1 | 2 | 3 | ||
5. طراحی نقوش هندسی | 83-2/01 – ف . ه | 30 | 108 | 138 | 1 | 2 | 3 | ||
6. طراحی نقوش فرنگي | 83-4/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | ||
7. معرق کاری چوب | 83-5/04 – ف . ه | 118 | 715 | 833 | 4 | 16 | 20 | ||
جمع | 287 | 1367 | 1654 | 30 | 29 | 39 | |||
17 | خاتم کاری | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی | 83-1/01 – ف . ه | 30 | 90 | 120 | 1 | 2 | 3 |
2. طراحی نقوش هندسی | 83-2/01 – ف . ه | 30 | 108 | 138 | 1 | 2 | 3 | ||
3. طراحی نقوش جانوری | 83-3/01 – ف . ه | 30 | 135 | 165 | 1 | 3 | 4 | ||
4. هنر مشبک کاری | 83-2/04 – ف . ه | 16 | 112 | 128 | 1 | 2 | 3 | ||
5. هنر درودگری | 83-1/04 – ف . ه | 31 | 110 | 141 | 1 | 2 | 3 | ||
6. طراحی نقوش فرنگي | 83-4/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | ||
7. خاتم کاری | 83-4/04- ف . ه | 105 | 742 | 847 | 4 | 16 | 20 | ||
جمع | 274 | 1394 | 1668 | 10 | 29 | 39 | |||
18 | طراحی طلا و جواهر | 1. کاربر رایانه | 83-3/11 – ف . ه | 60 | 125 | 185 | 2 | 3 | 5 |
2. طراحی عمومی | 84-11/01 – ف. ه | 63 | 270 | 333 | 2 | 6 | 8 | ||
3. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی | 83-1/01 – ف . ه | 30 | 90 | 120 | 1 | 2 | 3 | ||
4. طراحی نقوش هندسی | 83-2/01 – ف . ه | 30 | 108 | 138 | 1 | 2 | 3 | ||
5. تایپ رایانه | 83-4/11 – ف . ه | 30 | 70 | 100 | 1 | 5/1 | 5/2 | ||
6. طراحی طلا و جواهر با رایانه | 87-10/11 – ف . ه | 150 | 675 | 825 | 5 | 15 | 20 | ||
جمع | 363 | 1338 | 1701 | 12 | 5/29 | 5/41 |
فهرست مشخصات و عناوین برنامه های درسی رشته های تحصیلی شاخه کار دانش
قابل اجرا در وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رديف | عنوان رشته مهارت | عنوان استاندارد مهارت و دروس | کد استاندارد متولی | ساعت آموزشی | تعداد واحد | |||||||||||
نظری | عملی | جمع | نظری | عملی | جمع | |||||||||||
19 | کاشی سازی هفت رنگ | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی | 83-1/01 – ف . ه | 30 | 90 | 120 | 1 | 2 | 3 | |||||||
2. طراحی نقوش هندسی | 83-2/01 – ف . ه | 30 | 108 | 138 | 1 | 2 | 3 | |||||||||
3. طراحی نقوش جانوری | 83-3/01 – ف . ه | 30 | 135 | 165 | 1 | 3 | 4 | |||||||||
4. طراحی نقوش فرنگي | 83-4/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | |||||||||
5. ساخت کاشی هفت رنگ | 88-2/15 – ف . ه | 210 | 945 | 1155 | 7 | 21 | 28 | |||||||||
جمع | 332 | 1375 | 1707 | 11 | 30 | 41 | ||||||||||
20 | سفالگری | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی
2. طراحی نقوش هندسی 3. طراحی نقوش فرنگي 4. سفالگری |
83-1/01 – ف . ه
83-2/01 – ف . ه 83-4/01 – ف . ه 83-1/05 – ف . ه |
30
30 32 242 |
90
108 97 1035 |
120
138 129 1277 |
1
1 1 8 |
2
2 2 23 |
3
3 3 31 |
|||||||
جمع | 334 | 1330 | 1664 | 11 | 29 | 40 | ||||||||||
21 | تراش و تزیین شیشه و کریستال | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی | 83-1/01 – ف . ه | 30 | 90 | 120 | 1 | 2 | 3 | |||||||
2. طراحی نقوش هندسی | 83-2/01 – ف . ه | 30 | 108 | 138 | 1 | 2 | 3 | |||||||||
3. تراش شیشه و کریستال (مقدماتی) | 83-3/05 – ف. ه | 33 | 320 | 353 | 1 | 7 | 8 | |||||||||
4. طراحی نقوش جانوری | 83-3/01 – ف . ه | 30 | 135 | 165 | 1 | 3 | 4 | |||||||||
5. تراش شیشه و کریستال (پیشرفته) | 83-4/05 – ف .ه | 70 | 600 | 670 | 5/2 | 5/13 | 16 | |||||||||
6. نقاشی و آب طلا کاری روی شیشه | 83-5/05 – ف . ه | 71 | 246 | 317 | 5/2 | 5/5 | 8 | |||||||||
جمع | 264 | 1499 | 1763 | 9 | 33 | 42 | ||||||||||
22 | هنر آينه كاري | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی | 83-1/01 – ف . ه | 30 | 90 | 120 | 1 | 2 | 3 | |||||||
2. طراحی نقوش هندسی | 83-2/01 – ف . ه | 30 | 108 | 138 | 1 | 2 | 3 | |||||||||
3. طراحی نقوش جانوری | 83-3/01 – ف . ه | 30 | 135 | 165 | 1 | 3 | 4 | |||||||||
4. طراحی نقوش فرنگي | 83-4/01 – ف . ه | 32 | 97 | 129 | 1 | 2 | 3 | |||||||||
5. آینه کاری | 83-2/05 – ف . ه | 180 | 990 | 1170 | 6 | 22 | 28 | |||||||||
جمع | 302 | 1420 | 1722 | 10 | 31 | 41 | ||||||||||
فهرست مشخصات و عناوین برنامه های درسی رشته های تحصیلی شاخه کار دانش
قابل اجرا در وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رديف | عنوان رشته مهارت | عنوان استاندارد مهارت و دروس | کد استاندارد متولی | ساعت آموزشی | تعداد واحد | |||||||
نظری | عملی | جمع | نظری | عملی | جمع | |||||||
23 | ساز سازی (سنتور و سه تار) | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی
2. طراحی نقوش هندسی 3. هنر درودگری 4. هنر مشبک کاری 5. ساخت سه تار 6. ساخت سنتور |
83-1/01 – ف . ه
83-2/01 – ف . ه 83-2/01 – ف. ه 83-1/04 – ف . ه 83-8/04 – ف .ه 83-7/04 – ف .ه |
30
30 31 16 90 91 |
90
108 110 112 395 485 |
120
138 141 128 485 576 |
1
1 1 1 3 3 |
2
2 2 2 9 11 |
3
3 2 3 12 14 |
|||
جمع | 288 | 1300 | 1588 | 10 | 28 | 38 | ||||||
24 | سازسازی ( سنتور و ساز ضربی) | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی
2. طراحی نقوش هندسی 3. هنر درودگری 4. هنر مشبک کاری 5. ساخت دف 6. ساخت تنبک 7. ساخت سنتور |
83-1/01 – ف . ه
83-2/01 – ف . ه 83-1/04 – ف . ه 83-2/04 – ف .ه 83-11/04 – ف.ه 83-12/04 – ف.ه 83-7/04 – ف .ه |
30
30 31 16 25 48 91 |
90
108 110 112 105 312 485 |
120
138 141 128 130 360 576 |
1
1 1 1 1 2 3 |
2
2 2 2 2 7 11 |
3
3 3 3 3 9 14 |
|||
جمع | 271 | 1322 | 1593 | 10 | 28 | 38 | ||||||
25 | آواز جهانی | 1. هماهنگی عمومی موسیقی | 83-6/10 – ف.ه | 20 | 80 | 100 | 1 | 2 | 3 | |||
2. آواز گروهی | 83-5/10 – ف.ه | 30 | 120 | 150 | 1 | 3 | 4 | |||||
3. نوازندگی ساز سه تار (عمومی) | 83-11/10 – ف.ه | 60 | 240 | 300 | 2 | 5 | 7 | |||||
4. نوازندگی ساز پیانو (عمومی) | 83-10/10 – ف.ه | 60 | 240 | 300 | 2 | 5 | 7 | |||||
5. سرایش و تربیت شنوایی | 83-7/10 – ف.ه | 60 | 240 | 300 | 2 | 5 | 7 | |||||
6. آواز جهانی | 83-4/10 – ف.ه | 180 | 360 | 540 | 6 | 8 | 14 | |||||
جمع | 410 | 1280 | 1690 | 14 | 28 | 42 | ||||||
26 | ساز سازی ( سه تار و ساز ضربی) | 1. طراحی نقوش ختایی و اسلیمی
2. طراحی نقوش هندسی 3. هنر درودگری 4. ساخت دف 5. هنر مشبک کاری 6. ساخت تنبک 7. ساخت سه تار |
83-1/01 – ف . ه
83-2/01 – ف . ه 83-1/04 – ف . ه 83-11/04 – ف.ه 83-2/04 – ف .ه 83-12/04 – ف.ه 83-8/04 – ف .ه |
30
30 31 25 16 48 90 |
90
108 110 105 112 312 395 |
120
138 141 130 128 360 485 |
1
1 1 1 1 2 3 |
2
2 2 2 2 7 9 |
3
3 3 3 3 9 12 |
|||
جمع | 270 | 1232 | 1502 | 10 | 26 | 36 | ||||||
فهرست مشخصات و عناوین برنامه های درسی رشته های تحصیلی شاخه کار دانش
قابل اجرا در وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رديف | عنوان رشته مهارت | عنوان استاندارد مهارت و دروس | کد استاندارد متولی | ساعت آموزشی | تعداد واحد | ||||||
نظری | عملی | جمع | نظری | عملی | جمع | ||||||
27 | آواز ایرانی | 1. هماهنگی عمومی موسیقی | 83-6/10 – ف.ه | 20 | 80 | 100 | 1 | 2 | 3 | ||
2. آواز گروهی | 83-5/10 – ف.ه | 30 | 120 | 150 | 1 | 3 | 4 | ||||
3. نوازندگی ساز سه تار (عمومی) | 83-11/10 – ف.ه | 60 | 240 | 300 | 2 | 5 | 7 | ||||
4. نوازندگی ساز پیانو (عمومی) | 83-10/10 – ف.ه | 60 | 240 | 300 | 2 | 5 | 7 | ||||
5. سرایش و تربیت شنوایی | 83-7/10 – ف.ه | 60 | 240 | 300 | 2 | 5 | 7 | ||||
6. آواز ایرانی | 83-2/10 – ف.ه | 180 | 360 | 540 | 6 | 8 | 14 | ||||
جمع | 410 | 1280 | 1690 | 14 | 28 | 42 | |||||
28 | نوازندگی ساز جهانی | 1. نوازندگی ساز پیانو (عمومی) | 83-10/10 – ف.ه | 60 | 240 | 300 | 2 | 5 | 7 | ||
2. سرایش و تربیت شنوایی | 83-7/10 – ف.ه | 60 | 240 | 300 | 2 | 5 | 7 | ||||
3. هماهنگی عمومی موسیقی | 83-6/10 – ف.ه | 20 | 80 | 100 | 1 | 2 | 3 | ||||
4. آواز گروهی | 83-5/10 – ف.ه | 30 | 120 | 150 | 1 | 3 | 4 | ||||
5. همنوازی ساز جهانی | 83-9/10 – ف.ه | 65 | 135 | 200 | 2 | 3 | 5 | ||||
6. نوازندگی سازجهانی | 83-3/10 – ف.ه | 180 | 360 | 540 | 6 | 8 | 14 | ||||
جمع | 415 | 1175 | 1590 | 14 | 26 | 40 | |||||
29 | دستیاری طراحی لباس (دوخت و ترمیم) | 1. طراحی عمومی
2. کاربر adobe illustrator 3. طراحی اندام و لباس 4. دستیاری طراحی لباس( دوخت و ترمیم) |
84-11/01 – ف . ه
90-9/15 – ف . ه 83-7/01 – ف . ه 83-7/03 – ف . ه |
63
30 172 155 |
270
90 451 440 |
333
120 623 595 |
2
1 6 5 |
6
2 10 10 |
8
3 16 15 |
||
جمع | 420 | 1251 | 1671 | 14 | 28 | 42 | |||||
30 | نوازندگی ساز ایرانی | 1. نوازندگی ساز پیانو (عمومی) | 83-10/10 – ف.ه | 60 | 240 | 300 | 2 | 5 | 7 | ||
2. سرایش و تربیت شنوایی | 83-7/10 – ف.ه | 60 | 240 | 300 | 2 | 5 | 7 | ||||
3. هماهنگی عمومی موسیقی | 83-6/10 – ف.ه | 20 | 80 | 100 | 1 | 2 | 3 | ||||
4. آواز گروهی | 83-5/10 – ف.ه | 30 | 120 | 150 | 1 | 3 | 4 | ||||
5. همنوازی ساز ایرانی | 83-8/10 – ف.ه | 65 | 135 | 200 | 2 | 3 | 5 | ||||
6. نوازندگی ساز ایرانی | 83-1/10 – ف.ه | 180 | 360 | 540 | 6 | 8 | 14 | ||||
جمع | 415 | 1175 | 1590 | 14 | 26 | 40 | |||||
فهرست مشخصات و عناوین برنامه های درسی رشته های تحصیلی شاخه کار دانش
قابل اجرا در وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رديف | عنوان رشته مهارت | عنوان استاندارد مهارت و دروس | کد استاندارد متولی | ساعت آموزشی | تعداد واحد | |||||
نظری | عملی | جمع | نظری | عملی | جمع | |||||
31 | دستیاری تهیه لباس های نمایشی(دوخت با ترمیم و تزیینات) | 1. طراحی عمومی | 84-11/01 – ف . ه | 63 | 370 | 333 | 2 | 6 | 8 | |
2. کاربر adobe illustrator | 90-9/15 – ف . ه | 30 | 90 | 120 | 1 | 2 | 3 | |||
3. طراحی اندام و لباس | 83-7/01 – ف . ه | 172 | 451 | 623 | 6 | 10 | 16 | |||
4. دستیاری طراحی لباس (اكسسوار) | 83-8/03 – ف . ه | 127 | 450 | 577 | 4 | 10 | 14 | |||
جمع | 392 | 1361 | 1753 | 13 | 28 | 41 | ||||
32 | مديريت برنامهريزي و امور خانواده | 1. کاربررایانه | 83-3/11 – ف.ه | 60 | 125 | 185 | 2 | 3 | 5 | |
2. هنر در خانه | 87-2/30 – ف.ه | 165 | 437 | 602 | 6 | 10 | 16 | |||
3. مهارت سالم زیستن (مقدماتی) | 87-1/3/30- ف.ه | 125 | 123 | 248 | 4 | 3 | 7 | |||
4. برنامه ریزی امور خانواده | 87-1/30 – ف.ه | 150 | 101 | 251 | 5 | 2 | 7 | |||
5. مهارت سالم زیستن (پيشرفته) | 87-2/3/30 – ف.ه | 112 | 100 | 212 | 4 | 2 | 6 | |||
جمع | 612 | 886 | 1498 | 21 | 20 | 41 | ||||
0 پاسخ به "لیست رشته های مهارتی وزارت ارشاد"